یکشنبه 30 اردیبهشت 1403  
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :

آخرین اخبار ترجمان دانش

آیا اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در دوران پاندمی کووید-19 آمادگی لازم برای آموزش الکترونیکی را داشتند؟ این مطالعه به بررسی آمادگی آموزش الکترونیکی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اندازه‌گیری میزان دانش و نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی و مهارت کار با کامپیوتر پرداخت. نتایج نشان داد دانشجویان مهارت کمتری نسبت به اعضای هیات علمی و کارمندان برای استفاده از سیستم های آموزش الکترونیکی دارند. همچنین هر چه تعداد کارگاه ها و سمینارهای با موضوع آموزش الکترونیکی بیشتر بود، میزان مهارت کار با کامپیوتر در دانشجویان بیشتر شده، لیکن منجر به افزایش آگاهی نسبت به آموزش الکترونیکی در آنان نشده است. علاوه بر این، افزایش آگاهی نسبت به آموزش الکترونیکی منجر به افزایش نگرش به آن در دانشجویان شده است. همچنین اعضای هیات علمی با سابقه کار بالاتر نگرش کمتری نسبت به آموزش الکترونیکی دارند. این نتایج نشان می دهد که گسترش آموزش الکترونیکی نیازمند توجه روزافزون به نیازهای آموزشی، بسترهای موجود، زیرساخت های مورد نیاز، دانش و نگرش کارکنان کاربر، اساتید و دانشجویان و کاهش مقاومت اعضای هیات علمی به ویژه اعضای با سابقه برای تغییر می‌باشد. مقاومت در این زمینه از طریق کارگاه‌های آموزشی قابل حصول است. همچنین می‌توان از تجربیات دانشگاه‌های موفق داخلی و خارجی برای اجرای آموزش الکترونیکی استفاده کرد.

کلیدواژه ها: آمادگی | یادگیری | سطح دانش یادگیری الکترونیک | اساتید | دانشجویان |

گروه مخاطب: متخصصان و پژوهشگران

مشخصات طرح مرتبط:
عنوان پروژه: بررسی آمادگی یادگیری الکترونیک دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اندازه گیری سطح دانش، نگرش و عملکرد در خصوص یادگیری الکترونیک با استفاده از پرسشنامه ARQ در سال تحصیلی 1400-1399
مجری اصلی: مهشید نقاش پور   |   همکاران: زهرا شیخی،احلام آل منیع،سحر گلابی   |   تاریخ اتمام طرح: 1401/1/10   |   کد طرح: 1202
مقاله فارسی: بررسی آمادگی یادگیری الکترونیک دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اندازه گیری سطح دانش، نگرش و عملکرد در خصوص یادگیری الکترونیک با استفاده از پرسشنامه ARQ در سال تحصیلی

 
کلمات کليدي
ترجمان دانش, ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی آبادان, آمادگی, یادگیری, سطح دانش یادگیری الکترونیک, اساتید, دانشجویان
نسخه قابل چاپ
بيشتر