شنبه 8 اردیبهشت 1403  
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :

مقالات

1401/9/19 شنبه

روندهای تکاملی در بهداشت و درمان مبتنی بر رایانش ابری تکاملی: ایده ها، عاملان و موانع.

رایانش ابری یکی از تسهیل کننده های مهم انقلاب اطلاعات سلامت در کسب و کارهای بخش بهداشت و درمان است. تبادل جهانی سوابق در بخش سلامت از طریق رسانه های الکترونیکی توسط رایانش ابری تسهیل می شود..

.

چکیده

 

         رایانش ابری یکی از تسهیل کننده های مهم انقلاب اطلاعات سلامت در کسب و کارهای بخش بهداشت و درمان است. تبادل جهانی سوابق در بخش سلامت از طریق رسانه های الکترونیکی توسط رایانش ابری تسهیل می شود. در بهداشت و درمان، این فناوری باعث افزایش ایمنی و ایجاد نوآوری می شود. ارتباط با ماتریس سلامت در سراسر جهان با استفاده از این فناوری امکان پذیر است. رایانش ابری استفاده شده است در بهداشت و درمان برای سال های متمادی است و در ارتباط با تحولات در تجارت تکامل یافته است. این تکنولوژی سخت افزار قابل دسترس استاندارد را برای برنامه های مختلف بهداشت و درمان از طریق اتصال شبکه ایجاد می کند. رایانش ابری و پردازش ارتباطات ایمن را تضمین می کند و سرورهای ابری همه داده های ضروری را ایمن می کنند. پزشکان می توانند به افراد در مورد سلامتی خود مشاوره دهند و رژیم های سلامت روزانه بیمار خود را تهیه کنند، و سلامت روانی و جسمانی آنها حفظ کنند. روانشناسان و روانپزشکان می توانند از ویدئو کنفرانسی که باعث راحتی بیماران می شود استفاده کنند. این مقاله رایانش ابری و نیاز آن در بهداشت و درمان را مورد بحث قرار می دهد. کلید اصلی مزایا، موانع و چالش‌های رایانش ابری برای صنعت بهداشت و درمان شناسایی شده‌اند. در نهایت، کاربردهای قابل توجه رایانش ابری برای بهداشت و درمان را مورد بحث قرار می دهد. امروزه بیشتر تامین کنندگان بهداشت و درمان ابزارهایی با قابلیت اینترنت اشیا (IoT) به بیماران ارائه می دهند و داده های بیمار فوراً به آنها مخابره می شود. پزشکان خود را با اتصال چنین دستگاه هایی به سیستم ابری بیمارستان ها. در نتیجه، رایانش ابری، در ارتباط با فناوری های در حال گسترش مانند تجزیه و تحلیل کلان داده ها، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا پزشکی، کارایی را بهبود می بخشد و تعداد راه های ساده سازی ارائه بهداشت و درمان را گسترش می دهد و در دسترس بودن منابع، قابلیت همکاری را بهبود می بخشد و هزینه ها را کاهش می دهد.

 

1. مقدمه 

 

           رایانش ابری نقطه عطف بعدی، علیرغم همه نگرانی ها، در تحول دیجیتالی کسب و کار بهداشت و درمان است. بیمارستان ها و سایر شرکت های غیر اختصاصی فناوری اطلاعات از این فناوری بهره کامل می برند. در بهداشت و درمان، این فناوری برای یک جزء پزشکی دیجیتال که داده‌های بیمارستان‌ها، سایر مؤسسات، و سوابق بیمار و گزارش‌های مربوط به تشخیص را جمع‌آوری می‌کند، مفید است. بازار جهانی رایانش ابری سلامت در چند سال آینده با سیگنال ‌های مطلوب از صنعت بهداشت و درمان به سرعت افزایش خواهد یافت (لیائو و کیو، 2016، روی و همکاران، 2018، سلطان، 2014). فهرست جامعی از توابع برای خواسته ها و الزامات مربوط به ارائه دهندگان مختلف رایانش ابری صنعت بهداشت و درمان ارائه شده است. بنابراین، اقدامات بهداشتی به سرعت قابلیت های جدید را غیرفعال، گسترش و منقبض می کند (آهوجا و همکاران، 2012، گریبل و همکاران، 2015).

 

          هدف سازمان بهداشت و درمان ارتقای نتایج بالینی و کیفیت زندگی افراد است. جریان بهبود در سلامت فرد، سلامت عمومی را بهبود می بخشد و هزینه های مالی حفظ یک سیستم بهداشت و درمان را کاهش می دهد. بسیاری از سازمان‌های بهداشت و درمان هنوز سیستم‌ها یا فن‌آوری‌های IT سنتی دارند که نمی‌توانند تعامل داشته باشند (Doukas & Maglogiannis، 2012، Dang et al.، 2019). این ظرفیت پزشکان را برای کسب سریع اطلاعات و دقیق محدود می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا قضاوت‌های بالینی بهتری داشته باشند. استفاده گسترده از اسناد مراقبت از بیمار مبتنی بر ابر به اشتراک گذاری اطلاعات بین پزشکان، نتایج تعامل بین سایر پزشکان و بیماران و درمان را تسهیل می کند. رایانش ابری نحوه ذخیره، مدیریت و پردازش داده‌ها توسط سرورهای راه دور را به جای ایجاد یک مرکز داده در محل، استفاده از سرورها یا میزبانی اطلاعات بر روی رایانه نشان می‌دهد (Calabrese & Cannataro, 2015, Sobhy et al. .، 2012، چاوهان و کومار، 2013).

 

           یک سرویس بهداشتی باید به میزان قابل توجهی برای زیرساخت و نگهداری هزینه کند تا بتواند تمام عملیات داخلی متصل به ذخیره سازی، پردازش داده ها، انتقال و همکاری را انجام دهد. چیزها تغییر کرده است به طور قابل توجهی با معرفی رایانش ابری، حتی اگر رشد زیادی در حال حاضر در موسسات بهداشت و درمان صورت گرفته است. این کار به توسعه امکانات و زیرساخت ها کمک کرده است تا بتوان راه های جدیدی را در تحقیقات پزشکی باز و آن را چند رشته ای کرد که به نفع بشریت رایانش ابری راه خود را پیدا کرده است و پیشرفت های تکنولوژیکی که به روش های مختلف امکان پزشکی را فراهم می کند. آنجا موارد مشهود خاصی هستند که رایانش ابری به بیماران بستری کمک کرده است ، مانند درمان و ارائه مشاوره مجازی و حتی ارائه امکانات پزشکی در دورافتاده ترین مکان ها (درویش و همکاران، 2019، هانن و همکاران، 2016، مهرآیین و همکاران، 2017، ما و همکاران، 2015

 

         زیرساخت های مبتنی بر ابر به کشف واکسن های مختلف توسط دانشمندان بالینی و متخصصان بهداشت در سراسر جهان کمک کرده اند که از متخصصان حمایت می کند تا اطلاعات لازم را ارائه دهند. تولید یک آنتی ژن قوی خدمات مبتنی بر ابر پشتیبانی عظیمی را ارائه می‌کنند و زیرساخت‌های بهداشتی را با افزایش دسترسی و قابلیت همکاری اطلاعات تقویت می‌کنند. ابر ارزش به ارمغان می آورد تا سازمان با روش های مختلف به صرفه جویی در هزینه ها، دسترسی ساده به داده ها، افزایش امنیت و کارایی بپردازد. بهبود بهره وری معمولاً با اهمیت تر از ابر و ایمنی است. موسسات بهداشت و درمان می توانند بهره وری را بهبود بخشند و خدمات بهتری را به مشتریانی که ضروری است، ارائه دهند زیرا می توانند تجارت خود را در نظر بگیرند؛ (Kumar & Nirmalkumar, 2019, Hu et al., 2012, Cimler et al., 2014)   مقاله بهداشت و درمان پتانسیل قابل توجه رایانش ابری را مورد بحث قرار می دهد.

 

2. رایانش ابری چیست؟

 

         رایانش ابری در ابتدایی ترین شکل خود مستلزم ذخیره و دسترسی به داده ها و برنامه ها از طریق اینترنت به جای رایانه است. هارد دیسک مشتریانی که از رایانش ابری استفاده می کنند مالک زیرساخت آن نیستند. در عوض، آنها آن را از یک تامین کننده شخص ثالث اجاره می کنند. دسترسی آسان براساس تقاضا، دسترسی گسترده به شبکه، ادغام منابع و کشش سریع ویژگی های ضروری رایانش ابری و خدمات ابری هستند. محبوبیت رایانش ابری به دلیل مزایای متعدد آن در حال افزایش است. یکی از عناصری که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد خدمات ابری ارائه کنند، اجتناب از هزینه‌های بالای مجوز نرم‌افزار است. آنها به اینترنت متکی هستند. منابع ابری در هر زمان و از طریق یک روش استاندارد که استفاده از پلتفرم های مختلف را تشویق می کند، در سراسر شبکه قابل در دسترس هستند (چو و همکاران، 2014، Fong & Chung، 2013، Rallapalli و همکاران، 2016.

 

       زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)، پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) و نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) سه دسته اساسی از رایانش ابری هستند IaaS  پایه و اساس رایانش ابری است. معمولا به کاربران اجازه می دهد دسترسی به قابلیت های شبکه، کامپیوتر و ذخیره سازی داده ها داشته باشند. IaaS بیشترین انعطاف و کنترل را بر منابع IT داشته که قابل مقایسه با منابع IT موجود است که بسیاری از بخش های فناوری اطلاعات و توسعه دهندگان قبلا با آن آشنا هستند. نوع دوم، PaaS، نیاز به مدیریت زیرساخت های زیربنایی که به فرد اجازه می دهد در مورد استقرار و مدیریت برنامه این به فرد تمرکز کند به همین دلیل نیازی نیست در مورد تهیه منابع، برنامه ریزی ظرفیت، نگهداری نرم افزار، وصله یا هر چیز دیگری نگران باشید. بلند کردن وزن تمایز نیافته که با اجرای یک برنامه همراه است. نوع سوم، SaaS، یک محصول کاملاً کاربردی را ارائه می دهد که توسط ارائه دهنده خدمات مدیریت و نگهداری می شود. بیشتر اوقات، زمانی که مردم در مورد SaaS، آنها در مورد برنامه های کاربردی کاربر نهایی (مانند مبتنی بر وب) صحبت می کنند پست الکترونیک). این سرویس به خوبی نگهداری می شود، در امتداد زیرساخت های زیربنایی مدیریت می شود (Stantchev و همکاران، 2014، او و همکاران، 2012، لوبامبا و باگولا، 2017، سینگ و همکاران، 2021.

 

3. نیاز به رایانش ابری برای بهداشت و درمان

 

         داده های زیادی روزانه در تجارت بهداشت و درمان تولید می شود. زمان برای ارائه دهندگان و بیماران ضروری است تا این داده ها را به صورت ایمن از راه دور در دسترس قرار دهند. رایانش ابری سلامت به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا از آن خلاص شوند محدودیت ها در عین حال نتایج بهتری برای بیماران فراهم می کند. پردازش ابری هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد و درمان فردی را ارائه می دهد ارائه دهندگان بهداشت و درمان علاوه بر این، اتخاذ راه حل های ابری به گردش کار کارآمد و بهبود خدمات کمک می کند. همزمان، بیماران پاسخ های صنعت بهداشت سریع تری را دریافت می کنند. راه حل های ابری ارائه می کنند و دسترسی به اطلاعات بهداشت و درمان این اجازه می دهد تا افراد بهتر نظارت کنند. (دوکاس و همکاران، 2010، الموگازی و باماساک، 2013، گائو وSunyaev، 2019، مسروم و رحیملی، 2014)

 

          پزشکان و متخصصان بهداشت راه حل های سطح جهانی را با خدمات رایانش ابری با استفاده از ابزارهای ابری کاربر پسند برای تولید اطلاعات مختصر و با ارجاع آسان، سریع و سریع پردازش می‌شود را ارائه می کنند که تحلیلگران را قادر می سازد تا درمان های هدایت شده را ارزیابی و ارائه دهند. نیاز به صرفه جویی در زمان هم برای بیماران و هم برای متخصصان بهداشت و درمان به تقویت مشاوره سلامت آنلاین و پشتیبانی یکپارچه از بهداشت و درمان از راه دور کمک می کند. (حلیم و جاوید، 2020، اسکوندراس و همکاران، 2018). بهداشت و درمان کار کرده است در سیستم های سنتی برای مدت طولانی اما اخیرا نیازهای متعددی را دیده است برای تحول دیجیتال پوشیدنی ها و پزشکی مجازی را فعال کرده اند بیماران در مواقع ضروری مراقبت های شخصی را دریافت کنند. افزایش و تقاضا برای قابلیت همکاری در سراسر پلتفرم های فناوری پرونده الکترونیک سلامت، تقاضا برای فناوری مبتنی بر ابر را به وجود آورده است که راه حل های ایمن، سریع و مقرون به صرفه را برای بسیاری فراهم می کند. برنامه های کاربردی (لی و همکاران، 2015، محمد و همکاران، 2019).

.
آرشیو
نسخه قابل چاپ
بيشتر