یکشنبه 30 اردیبهشت 1403  

اخبار

1400/5/19 سه‌شنبه

چهل و یکمین گزاره برگ با عنوان مقایسه اثر مداخلات دارویی بر میزان مرگ و میر و مدت زمان بستری در بیماران مبتلا به کووید-19.

کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-19 و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد.

.
پاندمی کووید-19 باعث ایجاد بار درمانی زیادی بر روی سیستم بهداشتی- درمانی کشور های مختلف شده است. در این میان بحث پیشگیری و همچنین واکسیناسیون بسیار مهم می باشد.
کاهش میزان مرگ ومیر و زمان بساری در بیمارستان ها نیز دو پیامد هم در بالین هستند که می توانند در بحث تنظیم دارو ها به خصوص زمانی که داروها در بازار کمیاب باشند، به سیاست گذاران کمک کنند. با توجه به بررسی های به عمل آمده مشخص گردید که تا کنون مطالعه ای جامع و مقایسه ای در مورد اثر داروهای مختلف برروی این پیامدها انجام نشده است.

اختلاف نظر های زیادی در همه جوامع در خصوص درمان های کووید-19 وجود دارد، این مطالعه سعی کرده است آخرین نتایج را بر اساس مطالعات منتشر شده موجود جمع بندی کند. همچنین این گزاره برگ حاصل یک مطالعه منتشر نشده است و باید توجه شود که جایگزین دستورالعمل ها و پروتکل های درمانی کشور نخواهد شد.


دریافت فایل گزاره برگ
 .
آرشیو
فايل های مربوطه :گزاره_برگ_شماره_41_compressed.pdf6.14 MBكلمات كليدی :چهل و یکمین گزاره برگگزاره برگکمیته ساماندهی تحقیقات کووید-19کووید-19
نسخه قابل چاپ